Dubbele Cabine

dubbele cabineHet “achteraf” inbouwen van een dubbele cabine heeft zowel financieel voordeel als praktisch voordeel.
Vandaag de dag worden bedrijfswagens door zzpers voor meer dan alleen zakelijk verkeer gebruikt. We merken dat de tweede of derde auto plaats maakt voor een dubbele cabine.

Er zijn doorgaans twee mogelijkheden voor een dubbele cabine:
• Dubbele cabine (af fabriek)
• Dubbele cabine (achteraf inbouw)

Bij een dubbele cabine af fabriek wordt deze in de fabriek geplaatst, maar meestal bij de importeur. Dit omdat het iets typisch Nederlands is. De dubbele cabines wordt dan wel meegenomen in de cataloguswaarde van uw bedrijfswagen en dus ook de BPM wordt hierover berekend.

Bij een dubbele cabine achteraf wordt de dubbele cabine niet meegenomen in de cataloguswaarde en dus BPM. Dit levert als voordeel op dat de fiscale bijtellingswaarde lager is dan af fabriek. En dat zonder concessies te doen in de kwaliteit van het product of inbouw!

Voorbeeld berekening:

Volkswagen Transporter L2H1 103kw dsg aut
VW T5 Dubbele cabine comfortline € 50.739,- euro inclusief btw/bpm ( € 31.800,- excl.)
VW T5 Gesloten bedrijfswagen € 44.867,- euro inclusief btw/bpm ( € 28.100,- excl.)
Prijsverschil € 5.872,- euro

Gemiddelde looptijd van een bedrijfswagen is 5 jaar.
Uitgaande van belastingschijf 52%

Besparing bijtelling bij een dubbele cabine achteraf ingebouwd;
€ 119,33 bruto p/m x 60 maanden = € 7159,80

U dient de BPM als onderneming niet te voldoen, echter deze telt wel mee in uw bijtelling.
Alle af fabriek bestelde opties of de door u bestelde uitvoering telt hierin mee.

Daarnaast zijn de kosten van een achteraf ingebouwde dubbele cabine doorgaans goedkoper dan een af fabriek! Financial of operational lease? Het is geen enkel probleem om achteraf ingebouwde zaken hierin mee te nemen.

De inbouw van verschillende uitvoeringen bij Werk-Verkeer

De cabines zijn bestelbaar in drie soorten uitvoeringen:
• Basis-uitvoering met o.a. hoofdwand ABS met ruit H1 en heupgordels.
• Luxe-uitvoering met o.a. hoofdsteunen, driepuntsgordels en doorlaadmogelijkheid.
• Premium-uitvoering met o.a. drie losse stoelen en raamkader.
• Maatwerk cabine bij specifieke wensen en behoefte, bijvoorbeeld rolstoelvervoer

Vraag nu een offerte aan om uw bedrijfswagenofferte compleet te maken!

Tussenschotten – Separatiewanden

tussenschot1

Polyester en ABS
Bij werk-verkeer zit u goed voor een veilig en sterk tussenschot. Wij leveren diverse modellen en uitvoeringen. Alle met een uitstekende pasvorm, europese goedkeuring en extra zitcomfort.

Waarom een (ander) tussenschot?
• Bent u “lang” of wenst u meer zitcomfort.
• Veiligheid (naast het zekeren van uw belading.)
• Isolatie, geen herrie uit de laadruimte of kou/warmte
• Afwerking van uw bedrijfswagen cabine

Beschikbare uitvoeringen en mogelijkheden:
• ABS
• Polyester
• Met of zonder ruit
• Gestoffeerde afwerking (cabine zijde)

tussenschot1b

Maatwerk

Ter bescherming van de chauffeur en de lading kan een maatwerk betonplex tussenwand geplaatst worden. De laadruimte wordt door middel van het schot gescheiden van de bestuurdersruimte.

Omdat het maatwerk tussenschot per auto op maat wordt gemaakt in eigen huis is eigenlijk alles mogelijk! Het tussenschot kan bijvoorbeeld extra ver naar achteren worden geplaatst en/of worden voorzien van een schuifdeur. Dat is bijvoorbeeld ideaal voor postorder bedrijven (sub contractors postnl).

Het is ook mogelijk bij een maatwerk tussenwand om deze op een andere plaats in de auto te monteren. Om zo bijvoorbeeld een extra grote dubbelcabine te creëren. Een raam en stoffering van de wand behoort ook tot de mogelijkheid.

maatdc

Zoekt u een dubbele cabines welke aan “speciale” eisen moet voldoen? Er kan dan gekozen worden voor een dubbele cabine op maat. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een speciale systeemvloer en stoelen welke voorzien zijn van 3-puntsgordel. Deze combinatie voldoet aan de hoogste Europese veiligheidseisen die er gesteld worden aan het vervoer van personen (M1 typegoedkeuring).

U wensen of eisen zijn bijvoorbeeld:
• Flexibiliteit, het verschuiven, plaatsen en verwijderen van stoelen
• Meer beenruimte en comfort
• Het kunnen combineren met rolstoelvervoer